Re: problems with system-config-display and crtl-alt-backspace

On 01/04/2010 11:40 PM, Ed Greshko wrote:
Robert Moskowitz wrote:
And I cannot get my notebook to even go over 800x600 for the internal
display without using system-config-display to create a xorg.conf to
get higher resolution with FC12. How do I convince X to give me more
without the xorg.conf?

BTW, this is on an HP nc2400 that has a 12" display, but I have always
run it at 1024x768.

When you run system-config-display what shows as "Hardware--->Monitor
Type". I had, what I believe, was a similar problem. Setting it to
"Generic LCD Display--->LCD Panel (with native resolution of my
notebook)" fix my issue.

And this creates a xorg.conf. My point exactly. This DOES fix my internal LCD device, but not the external monitor. Even when the KVM is 'on' the notebook at boot time.

--

Relevant Pages

  • Re: lost my wallpaper...cannot access from properties
    ... I have been trying to fix the same problem on my mother's computer. ... > thing happens when you log on with another user account. ... > to see if the picture stays displayed. ... >>> Go to Control Panel and double click Display ...
    (microsoft.public.windowsxp.perform_maintain)
  • Re: Frage bzgl. =?ISO-8859-1?Q?UXGA-Aufl=F6sung_=28z=2EB=2E_?= =?ISO-8859-1?Q?IB
    ... War erstaunlich angenehm und ich hab noch ein wenig mit dem Beamer rumgespielt. ... Beamer und Display synchronisiert war nett und Ergebnis war nur, daß meine Folien aufgrund des Seitenverhältnisses auf dem Notebookdisplay rechts und links einen moderaten schwarzen Rand hatten. ... Zugegeben, das ist die Krönung, aber rundherum schwarze Streifen und das Innenleben noch 2-mal interpoliert - das vergisst man nie. ... Ich stelle mir gerade 5 Kumpels mit Bier vor, die auf einem Notebook DVD gucken - selbstverständlich mit den Eingebauten 5.1-Lautsprechern:-)) ...
    (de.comp.sys.notebooks)
  • Angband 3.1.1 released
    ... Angband 3.1.1 contains a few significant changes (ID, squelch, randarts, ... I haven't done anything with monsters or drops over what was in the nightlies; ... Fix inventory/equipment and message update in store. ... Don't display the wrong tile in graphics mode at detection boundaries ...
    (rec.games.roguelike.angband)
  • Re: Display herunterklappen
    ... Wenn doch, liegt die Schuld eindeutig beim Hersteller, wenn das Notebook bei geschlossenem Display Schaden nimmt. ... Vom Acersupport habe ich nur die Auskunft bekommen, daß eine solche Einstellung wegen des Schutzes des Notebooks nicht sinnvoll sei. ... Bsp.: Anschauen eines DVD-Films über den TV-Anschluss, ...
    (de.comp.sys.notebooks)
  • Definition von Mobilrechner (was: Re: 10.6 nur noch auf Intel?)
    ... Das ist doch genauso wenig ein Mobilrechner (Notebook, ... Es ist ein leichter zu transportierender Desktop-PC, ... kalibriertes Display und Grafiktablett -- lecker) so wenig sehe ich den ... Notebook als Hauptrechner an einem beliebig großen externen Display ...
    (de.comp.sys.mac.misc)